Çarşamba, Mart 08, 2006

Open Source Water ve Programcı Kimdir ?

Ateşli mizaca sahip bir insan olarak öncelikle gezegende süregelen acayip tartışmalardan bir şekilde uzak durduğum için kendimi tebrik ediyorum :) Emre'nin sessiz kalma konusunda yazdıklarına pek katılmıyorum çünkü insanlar net bir biçimde ortada olan gerçekler konusunda yorum yapmayı çok da gerekli bulmazlar kanısındayım.

Neyse asıl konuya girmeden Armish in çektiği fotoğraflarda görünen Açık kodlu suyun nasıl temin edileceğine dair açıklamaları beklediğimi bildirmek isterim :)

Asıl konuya gelirsek
A deterministic model for the dynamics of furunculosis in chinook salmon Oncorhynchus tshawytscha
başlıklı bir makeleyi anlamak için niçin iki gündür uğraşıyorum sorusunun yanıtını vermeye çalışıyorum. Bundan 4 yıl önce konservetuar sınavlarına hazırlanacak kadar tiyatroya aşıkken insanın bütün karakterleri anlayabilmesi gerektiğini fark etmiştim başarılı bir oyuncu olmak için. Onlarca değişik tip ve konu yüzlerce değişik psikolojik ruh hali.

Peki ya programcılar ? Bizim anlamaya çalıştığımız alan sayısı daha mı az ? Bizim karşımızdakinin isteklerini anlamak için öğrendiklerimiz, başarılı bir program yazabilmek için girdiğimiz ve okumaya çalıştığımız beyinler... Bilmiyorum bütün bu UML XP vb benzeri programcılık kavramlarının ötesinde birşey kod yazmak. İnsanın ve bilgisayarın en özel noktalarına temas edip her ikisinin çalışma biçimini sezmeyi gerektiriyor. Kullandığımız programlama dillerinin ve araçlarının yazarları ile kurduğumuz entellektüel bağdan bahsetmiyorum bile.

Yalnız matematik var bu kadar çok alanla birden ilişki kurmuş ama o da bilgisayar kadar yakın değil güncel hayata. Tabi bilgisayarında özünde matematik olduğunu gözden kaçırıyor değilim ama belki şöyle bir analoji kurulabilir. Matematik insanların ulaşamadığı tanrı ise bilgisayar onun haberci meleği, programcı ise mucizeler yaratan peygamberidir...

Not: Lütfen abuk yorumlarda bulunacak olanlar zahmet etmeden önce analoji kelimesinin anlamını bir okusunlar.

Hiç yorum yok: