Pazar, Ekim 02, 2005

Tatil Dönüşü Oracle

Tatil bitti çalışma zamanı. Bir yandan aldığım 10 ders diğer taraftan iş yerindeki projeler. Spora vakit ayırmak lazımdı ama o meseleyi sabah 6.20 de kalkıp koşarak hallettim gibi. Diğer taraftan tenis ve aikidoyu bırakmak istemiyorum. Bir de vucut geliştirme için zaman lazım. Yazın kütüphaneye iade ettiğim japonca kitabını geri almak istiyorum. Ve tüm bunların ötesinde kişisel projeler var ( para kazanmak lazım :) ). Ve bir arada eğlenmek ve dinlenmek lazım. Ooof oof benden bana bir tane daha lazım.

Tatilde Myeclipse kurcalamıştım biraz. Küçük bir JSF gösterisi yaptım bölüm başkanın hoşuna gitti ama onun kalbi alışık olduğu Oracle'dan yana :) Benden Jdeveloperı incelemi istedi. Bende ADF destekli 10.1.3 versiyonunu indirdim. Adamlar sağlam iş çıkarmış. Kapalı kodlu ama ücretsiz. Açık kodlu alternatiflerinden çok çok üztün durumda olduğunu itiraf etmem gerekiyor. Sahip olduğu özellikler gerekse Oracle ın dokümantasyon desteği sayesinde çok başarılı bir ürün çıkmış ortaya. Hemen her konudaki flash öğreticileri gerçekten çok güzel. Sanırım biraz PL/SQL öğrenmemi gerektirecek olsada Oracle ı tercih edeceğim.

Yeni projede kullanacağımız sunucu da geldi bu arada. Çok şık bir alet standart özelliklerine ek olarak + 1 GB ram ve 2 x 72.8 SCSI HDD içeriyor. İç tasarımı mükemmel. Kurulumu yapan gençlerin iddası iç tasarımı ferrarinin tasarımcısın yaptığı yönündeydi. Doğrumu bilmiyorum ama çok hoş bir oyuncak. Tek kusuru win2003 yüklü olarak gelmesi oldu :-). Ama çok yakında değişecek bir aksilik olmazsa.

Tabi bu iş için gerçekçi nedenlerim olması gerekiyordu bölüm başkanına anlatmak için.
Sonuçta Win2003 ile M$ nin iyi bir iş çıkardığını kabul etmek gerekir. Ancak kendi jvm sinin geliştirmesini durduran, Java'yı piyasadan silmek için .net e milyonlarca dolar yatıran M$ nin java teknolojileri konusunda ileride takınacağı tavrın belirsizliği ve M$ nin bu tip konulardaki kirli geçmişi yeterli nedenleri sağladı bana. Sonuçta bundan 3-4 yıl sonra M$ ve Java birlikteliği üzerine yapılan bilgi-birikimin boşa gitmesi ihtimalini sağlam bir şekilde ortaya koyduktan sonra bu anlamda oldukça yol aldım sanırım.

Bu arada yeni elemanın sorumluluğuna verdiğim php projesinden de tamamen kurtulamadım ne yazık ki :( Sorunlu kodları düzeltmem gerekiyor halen. Neyse şimdilik iyi gidiyor sanırım yeni gelen iki elemanıda yetiştirmemle php defterini tamamen kapatacağım muhtemelen ;-)

Hiç yorum yok: