Pazartesi, Ocak 17, 2005

Debian Postası

www.Debian-tr.org daki günlüğümüde buraya taşımaya karar verdim. Debian postası ile başlayacak olan bu dizide yaşadığım sorunları ve çözüm yollarını yazarak yeni başlayanlara yol gösterici olmaya çalışacağım.

1- Nerde benim Firefox'um

Yanlis Çözüm: " apt-get install firefox "
Dogru Çözüm: " apt-get install mozilla-firefox "

2-Kurulum dilini Türkçe seçtigim halde þðÝý karakterleri niye yazmiyor ? ve alt_gr tusu niye calismiyor. Bu tuslar hem X serverda hemde terminalde sorunlu.

Çözüm: Herhangi bir metin editörü ile /etc/XF86Config-4 dosyasını açıp "Input Device" kısmında "keyboard" yazan bölümü buluyoruz. Bu bölümde Option "Xkbmodel" "pc105" olarak ve "Xkblaout" "tr" olarak değiştiriyoruz. Kurulumu türkçe ayarlarla yapmama ve klavye olarakta trq seçmeme rağmen nedense "us" idi, öntanımlı değer.

3-firefox'u nasil türkce yapacagim.

Bu sorunun yanıtını debian türkçe listesinde buldum.

Onceki iletide mozilla-firefox-locale-tr paketini bir yabanci
gelistiriciye: Cesar Martinez Izquierdo'ya devrettigim belirtmistim.
Paketin Debian arsivlerine gonderilmesi icin kendisiyle gorusuyorum.
Asagidaki bagda bu calismanin bir urununu bulabilirsiniz. Paketi
hizlica test ettim. Gayet sorunsuz gorunuyor.

http://users.evtek.fi/~k0400388/debian/mozilla-firefox-locale-all/mozilla-firefox-locale-tr-tr_1.0-3_all.deb

Bu paketi kurmak icin once normal bir mozilla-firefox kurulumu yapin:

apt-get install mozilla-firefox

Daha sonra da paketi indirip dpkg ile kurun:

dpkg -i mozilla-firefox-locale-tr-tr_1.0-3_all.deb

--
roktas


4-Gnome'dan Kde ye nasil gececegim.

Soruma 2 yanıt aldım fcn ve Emre'ye teşekkürler. Yanıtlar aşağıda...

"gnome'dan kde'ye nasıl geçeceğim?" sorunuz bende soru işaretleri yarattı. eğer x açılışında nasıl seçim yapacağınızı soruyorsanız, http://ordiluc.net/selectwm adresinde ufak bir program var. incelerseniz işinize yarayabilir. ayrıca benim kullandığım desktop manager programım (gdm) hangi masaüstü yöneticisiyle açılacağını seçme fırsatı veriyor.

kolay gelsin.

Gnome dan kde ye update-alternatives --config x-window-manager komutuyla ya da kdm paketini yukleyip dpkg-reconfigure kdm den kdm yi secip masaüstünü kde olarak seçip login olarak geçebilirsiniz



Hiç yorum yok: